el meu bloc de buntanyael meu bloc de buntanya
 Monanem Monanem
Estas en » el meu bloc de buntanya » Inicio
Corredores y Escalada en hielo | Prepirineo - Cadí
canal amagada feb 2005
Tipo de Entrada: RESEÑA

Bonica canal de la zona de la roca de l'ordiguer que dóna a la carena del pic de la canal del cristall.

Sordida canal Sàbat

Carena cadí. Pic de la canal del Cristall

Aproximació des d'Estana fins a Prat de Cadí (1h) i de 30' a 45' fins a peu de canal (segons l'estat de la neu).

La canal amagada queda a la dreta de la canal de l'ordiguer, la canal més evident.

Actualment hi ha molt poca neu i l'inici es fa per una tartera fins que comences a trobar algun tros de neu. Posteriorment tota la canal és amb neu amb 3 o 4 ressalts de roca superables fàcilment (II-III)

Al capdamunt de la canal hi ha un ràpel montat (cordino en bon estat i maillon molt rovellat), però ara mateix tal i com està (poca neu) Ã©s millor sortir per la part superior esquerra i seguir amunt per petites canals que després d'un petit flanqueig descendent  a la dreta van a parar a la canal Sàbat.

Si algú vol usar el ràpel pot fer-ho sense problema però va a parar més avall en una zona de roques que no aporta gaire res i després ha de remuntar per la canal sàbat sense massa al.licient.

La pujada final per la canal Sàbat és fàcil i sense complicacions, únicament a la sortida a la carena on normalment hi ha una cornisa, aquest any res de res, tornar a haver-hi roca solta amb una mica de tartera.

Us adjunto fotos de la sortida de la canal sàbat i com està la carena del cadí mirant el pic de la canal del cristall, s'intueix la sortida de la canal de l'Ordiguer (ben pelada).

Joan

Bibliografia bàsica:
Jaume Matas, "Escalades al Parc Natural del Cadí" Ed. Rodes Edicions (sRoC)